Vad ska jag göra med en massa signalkabel?
Vad ska jag göra med en massa signalkabel?
Har en massa signalkabel från försvaret, köpt för vad jag trodde var ett bra pris men skrotvärdet visade sig tyvärr vara lägre. En ren förlustaffär alltså. Nån som har en idé vad man kan göra med det?
Re: Vad ska jag göra med en massa signalkabel?
Vad är det för typ av kabel? Försvaret har en massa bra som inte är allt för vanligt i konsumentelektronik, särskilt tänker jag på flätat flatkabel, rund kabel med flera skärmade ledningar, silikon isolation...
det är rund kabel med 20 ledare och en wire i mitten. skall tydligen vara användbar till radiomaster och liknande (själv vet jag dock inte)
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Se till att få bort alla markeringar från kabeln, rita en pil på den, kapa den i enmeterslängder (och tvåmeters) och sälj den som riktningsberoende kryobehandlad specialljudsignalkabel för 1000:-/metern!
bästa idén på länge! Det bör vara en kabel med konstigt utseende eller tvärsnitt som audiofilnissarna inte sett tidigare bara...
Här är en bild
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Bifogar två bilder till. Det är 20 ledare som är tvinnade 4 och 4........ se bilden.
Utvändigt är kabeln 14 mm i diameter, alltså ytterhöljet. De små ledarna är 1,4 mm mätt utanpå plasten.
Utvändigt är kabeln 14 mm i diameter, alltså ytterhöljet. De små ledarna är 1,4 mm mätt utanpå plasten.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Hade ju varit kanon om det varit två tvinnade par.
Hur många meter finns det, pris per meter, och var finns den?
Kabeln ligger på trummor, 200 m, med kontakt i båda ändar. Går att koppla ihop så man får så långt man behöver.
Jag finns norr om västerås. Pris: bud? Det kanske skulle varit bra med ett inlägg i "köp o sälj" men där hade jag visst inte möjlighet att skriva.
Jag finns norr om västerås. Pris: bud? Det kanske skulle varit bra med ett inlägg i "köp o sälj" men där hade jag visst inte möjlighet att skriva.
Du kan använda fyra tvinnade ledare som två par, det är inga problem.