Sida 1 av 1
Läsa innehållet i en .tap-fil?
Postat: 13 juli 2012, 09:38:19
av fatamorgana57
Jag behöver hjälp med att öppna och läsa en .tap-fil på min PC eller Macbook Air (11"). Finns det något vettigt och lätthanterligt program för detta?
[Ändrade rubrik till något begripligt. -hcb]
Re: Läsa innehållet i en .tap-fil?
Postat: 13 juli 2012, 10:11:51
av hcb
Vad är en .tap-fil, och varifrån kommer den?
Re: Läsa innehållet i en .tap-fil?
Postat: 13 juli 2012, 10:15:07
av tecno
Brukar vara G-kods filer till Mach3 bl.a och dessa öppnar man i Anteckningar
Re: Läsa innehållet i en .tap-fil?
Postat: 13 juli 2012, 10:34:36
av calmar
Filformat med ändelsen .tap
Kan med andra ord vara lite vad som helst, G-kod, debiteringsinformation eller bandkopior till speccyemulatorer ..
Re: Läsa innehållet i en .tap-fil?
Postat: 13 juli 2012, 11:35:45
av blueint
Eller kopia av Commodore 64 band..
Re: Läsa innehållet i en .tap-fil?
Postat: 13 juli 2012, 21:06:47
av MiaM
C64-band brukar väl heta .T64 eller nåt liknande, analogt med att imagefiler av 1541-disketter brukar heta .D64 (och brukar heta så även om de är för VIC-20, C128, plus/4 eller nån annan 8-bit CBM-burk)?