Sida 1 av 1

Fråga om konfiguration av transformatorlindningar

Postat: 8 juli 2012, 15:09:26
av ziizz
Kan någon el-kunnig tala om varför man har en transing med matn 2* 230v in och 1 mtn 230v ut som går till en ny transing som blir 24v i ett styrskåp?

Re: Transformator

Postat: 8 juli 2012, 15:11:12
av tecno
Bilder? Schema?

Re: Fråga om konfiguration av transformatorlindningar

Postat: 13 juli 2012, 22:57:32
av MiaM
Gissning:

2*230V in i serie matat på 400V ger 200V ut från första trafon, och då ger den andra trafon knappt 21V.

Poängen är att då kan allt matas med trefas utan nolla.