Lösning för att skapa Timelapse "ute i fält"
Postat: 9 juni 2012, 23:15:33
Jag kommer snart att börja bygga hus och tänkte det kunde vara trevligt med en timelapse video av det hela. Jag har sökt på nätet utan att hitta en lösning som passar och tänkte kolla om det är någon är som har gjort något liknande (eller kanska har idéer ändå).
Det finns ström på plats och jag har en "Dovado Tiny" plus webkamera från Axis som jag funderar på att använda. Tänkte att man kan använda Dovado Tiny med mobilt bredband och sedan låta lämplig mjukvara spara bilderna på en server för vidare behandling.
Men jag antar att det finns vettigare lösningar för detta? Vad säger ni, vad är en bra och relativt driftsäker lösning? Det känns ju sådär att behöva ha en dator stå på 24/7 under hela byggtiden för att spara bilder...
Ska man ändå ha en dator snurra kan man ju sätta den lokalt på byggplatsen och slippa både Dovadon och mobilt abbonnemang.
Det finns ström på plats och jag har en "Dovado Tiny" plus webkamera från Axis som jag funderar på att använda. Tänkte att man kan använda Dovado Tiny med mobilt bredband och sedan låta lämplig mjukvara spara bilderna på en server för vidare behandling.
Men jag antar att det finns vettigare lösningar för detta? Vad säger ni, vad är en bra och relativt driftsäker lösning? Det känns ju sådär att behöva ha en dator stå på 24/7 under hela byggtiden för att spara bilder...