Inkopplingsproblem av Bilradio,
Postat: 30 maj 2012, 19:11:03
Skulle byta radio i min bil, har haft en hyffsad nästan oanvänd Clarion liggande på hyllan ett tag.
Nåväl, naturligtvis har jag slarvat bort installationsanvisningen, och det finns ingen på Clarions sida tydligen.
Vad jag har, en kabel med en Vit mångpolig kontakt i ena ändan (pluggas in i radion) och en, vad jag utgår från är en ISO-kontakt, men det är där problemet infinner sig,
Om jag tolkar ISO-Kontakten rätt, så går det kablar från kraftdelen till radion på följande positioner:
E, orange (belysning?)
F, Blå/Vit (Remote?) är förgrenad med en lös hona.
G, Svart (jord?)
H, Röd, (ACC?), är förgrenad med en lös hona.
Den gula i position C, slutar i en hona.
Den vita kontakten, är uppdelad i två delar, typ, där det är plats för två grövre stift längs ena kortsida, enbart den svarta är ansluten, vidare kommer det ut en lös brun.
Nåväl, naturligtvis har jag slarvat bort installationsanvisningen, och det finns ingen på Clarions sida tydligen.
Vad jag har, en kabel med en Vit mångpolig kontakt i ena ändan (pluggas in i radion) och en, vad jag utgår från är en ISO-kontakt, men det är där problemet infinner sig,
Om jag tolkar ISO-Kontakten rätt, så går det kablar från kraftdelen till radion på följande positioner:
E, orange (belysning?)
F, Blå/Vit (Remote?) är förgrenad med en lös hona.
G, Svart (jord?)
H, Röd, (ACC?), är förgrenad med en lös hona.
Den gula i position C, slutar i en hona.
Den vita kontakten, är uppdelad i två delar, typ, där det är plats för två grövre stift längs ena kortsida, enbart den svarta är ansluten, vidare kommer det ut en lös brun.