Sida 1 av 2

Nån som vill samköpa 7000 displayer?? (humor)

Postat: 24 maj 2012, 11:48:59
av TomasL
Hmm, nån som känner för att samköpa 7000 2"8 240x400 WQVGA displayer? :shock:
Behöver runt ett 100-tal själv. :(

Re: Nån som vill samköpa 7000 displayer?? (humor)

Postat: 24 maj 2012, 12:44:08
av limpan4all
Pris?
Interface/specifikation?

Re: Nån som vill samköpa 7000 displayer?? (humor)

Postat: 24 maj 2012, 12:55:28
av lizerdboy
skulle vara intresserade av fåtal , fick du bara köpa 7000st :humm:

Re: Nån som vill samköpa 7000 displayer?? (humor)

Postat: 24 maj 2012, 12:57:39
av TomasL
Runt 120:-/st gissar jag.
16b/18b/SPI IF
Mått 41 x 71 x 1.9

Ja, bara 7k

Re: Nån som vill samköpa 7000 displayer?? (humor)

Postat: 24 maj 2012, 12:59:29
av Lennart Aspenryd
Då gäller det att finna någon annan i Skandinavien som beställer dessa kvantiteter och be att få köpa därifrån!
Märkliga gränser det blir ibland.
Kolla med någon underleverantör av kretskortstillverkning.

Re: Nån som vill samköpa 7000 displayer?? (humor)

Postat: 24 maj 2012, 13:16:08
av blueint
I den kvantiteten kan man väl beställa från leverantören direkt? ledtid, tull, CE ansvarig kanske är några stopp på vägen.

Re: Nån som vill samköpa 7000 displayer?? (humor)

Postat: 24 maj 2012, 13:32:37
av TomasL
Naturligtvis är det så, minsta orderkvantitet är runt 7k, och jag behöver några dussin

Re: Nån som vill samköpa 7000 displayer?? (humor)

Postat: 24 maj 2012, 13:44:22
av DeVille
Vad är det för tillverkare av displayerna? Något särskild anledning till att du behöver just den typen?

/DeVille

Re: Nån som vill samköpa 7000 displayer?? (humor)

Postat: 24 maj 2012, 13:45:13
av svanted
prova sälja de andra på blocket.... :)

Re: Nån som vill samköpa 7000 displayer?? (humor)

Postat: 24 maj 2012, 13:51:19
av Lennart Aspenryd
När man jagar pris, kanske man faller på just detta med ledtid, tull och beställningskvalitet.
Om man behöver ett dussin, ett tjog eller flock!
Så skall ju tiden man lägger på söket h* timkostnad, slås ut på detta pris 12 * 120:- Då blir det fort pengar!
Vad är alternativet, som man kommer igång med direkt?

Re: Nån som vill samköpa 7000 displayer?? (humor)

Postat: 24 maj 2012, 14:00:42
av TomasL
Mitt problem är att hitta en Display med rätt mått, kört med SII, men har fått EOL med omedelbar verkan.
SII meddelade för någon månad sedan att de drar sig ur all displaytillverkning med omedelbar verkan.

Re: Nån som vill samköpa 7000 displayer?? (humor)

Postat: 24 maj 2012, 14:03:23
av Nerre
Det ska i princip vara en ersättningsdisplay alltså? Då förstår jag att det är svårt att hitta olika alternativ...

Re: Nån som vill samköpa 7000 displayer?? (humor)

Postat: 24 maj 2012, 14:13:40
av DeVille
Trist när de gör sådär, normalt finns ju ett LTB datum så man får lite tid på sig.

Har du snackat med de svenska distrubutörerna?
Med lite tur kanske någon annan köper din variant i lite större kvantiteter.

jag skulle kollat med följande distar.
Acte Solutions
EG Components
Emcomp Scandinavia

/DeVille

Re: Nån som vill samköpa 7000 displayer?? (humor)

Postat: 24 maj 2012, 14:18:03
av TomasL
Nerre skrev:Det ska i princip vara en ersättningsdisplay alltså? Då förstår jag att det är svårt att hitta olika alternativ...
Ja, men det blir nog pga detta en total omkonstruktion.

Re: Nån som vill samköpa 7000 displayer?? (humor)

Postat: 24 maj 2012, 14:28:32
av Lennart Aspenryd
Om det inte skall vara en bärbar mojäng! Safta då på i storleken så att du kan använda en telefondisplay av näst senaste modell!