Sida 1 av 1

Någon har stört ut 3G nätet (Brunflo / Östersund)

Postat: 4 maj 2012, 17:46:06
av kvaark

Re: Någon har stört ut 3G nätet

Postat: 4 maj 2012, 17:48:51
av kankki
Heter det inte repeatEr? :P

Re: Någon har stört ut 3G nätet

Postat: 4 maj 2012, 17:54:12
av Electricguy
^ Korrekt

Re: Någon har stört ut 3G nätet

Postat: 4 maj 2012, 17:55:53
av kvaark
Jo i min värd heter det oxå det!

Vilken privatpersion har användning av en så pass kraftfull repeater?

Re: Någon har stört ut 3G nätet

Postat: 4 maj 2012, 19:05:24
av dar303
Säkert nån som köpt en billig från dealextreme och smällt upp för att kunna prata i garaget!

Re: Någon har stört ut 3G nätet (Brunflo / Östersund)

Postat: 4 maj 2012, 19:11:47
av blueint
Så totalstopp mellan den 2 - 10 maj. Responstid på 8 dagar..
Om det tar så lång tid att pejla måste det antagligen bero på att den inte sänder kontinuerligt. Vad är det specifikt för tillstånd som söks för att plocka ner sändaren?

Någon lär få en riktigt fet räkning iaf.. :vissla:

Re: Någon har stört ut 3G nätet (Brunflo / Östersund)

Postat: 4 maj 2012, 20:07:45
av kvaark
Någon timme efter artikeln sä fungerade det tydligen igen!! Så nu kommer dom alldrig kunna pejla in der rackaren!

Re: Någon har stört ut 3G nätet (Brunflo / Östersund)

Postat: 4 maj 2012, 20:12:12
av blueint
Shit! dom skriver i tidningen om mig!? .. :doh: :D
Rackaren kommer nog att hålla utrustningen avstängd permanent.. :razz:

Re: Någon har stört ut 3G nätet (Brunflo / Östersund)

Postat: 4 maj 2012, 20:13:49
av Klas-Kenny
Ja hade jag haft den sändaren och läst artikeln hade jag nog plockat ner sändaren snabbare än kvickt! :D

Re: Någon har stört ut 3G nätet (Brunflo / Östersund)

Postat: 4 maj 2012, 21:59:56
av 4kTRB
Brunfo
Förra året övernattate jag i Lillholmsjö.
Stog i duchen nästa morgon och det blev helsvart.
Ingenting ned mot Östersund fungerade.
Var inne på en mack norr om Krokom
och han kunde inte ta kort så jag pantade 4 Festis
och sa jag ville ha 4 kolor i utbyte, "så det blr lite fart på buissnissen"
som jag uttryckte det.
Heltyst och jag fick mina fyra kolor.
Jämtland, räkna alltid med missnöjda där.