Insidan på ett fake Z Tactical headset från DX
Postat: 16 april 2012, 15:27:04
Jag köpte för ett tag sedan ett fake Z Tactical zSordin headset från Dealextreme och lovade att göra en liten recension av det. Så, Det är en replika av samma headset som används av USAs militär. Dock är detta en Kina kopia.
Med tanke på vad det kostar så är det helt okej. Bra mekanisk kvalitet. Medhörningen fungerar bra. Det går att höja volymen rejält. En ljudsignal hörs i lurarna när man trycker på knapprana för att slå av/på/ändra volym. Det sitter 2 par högtalare i det. Ett par för medhörning och ett par för ljud från radion. Högatalarna sitter gummiupphängda. Mikrofonerna för medhögning har en skyddsbur av gummi runt sig som nästan helt tar bort oljud av fysisk påverkan av mikrofonerna. Själva medhörningen verkar vara av hyffsad kvalitet och mycket lite statiskt brus från ljudsteget kan höras. Det enda som är lite dåligt är mikrofonen för tal. Den ska ligga i skumgummi eller i någon gummiupphängning som inte finns. Så den ligger och skramlar runt. Detta avhjälps med lite skumgummi så blir det bra. Sen kunde lödningen ha varit lite bättre. Rätt fula lödningar på allt vad kopplingstråd heter. Dock så har dom använt rätt grov kopplingstråd, vilket får ses som ett plus.
Länken till produkten finns här: http://www.dealextreme.com/p/genuine-zt ... -aaa-81403
Här är några bilder jag tog.









Med tanke på vad det kostar så är det helt okej. Bra mekanisk kvalitet. Medhörningen fungerar bra. Det går att höja volymen rejält. En ljudsignal hörs i lurarna när man trycker på knapprana för att slå av/på/ändra volym. Det sitter 2 par högtalare i det. Ett par för medhörning och ett par för ljud från radion. Högatalarna sitter gummiupphängda. Mikrofonerna för medhögning har en skyddsbur av gummi runt sig som nästan helt tar bort oljud av fysisk påverkan av mikrofonerna. Själva medhörningen verkar vara av hyffsad kvalitet och mycket lite statiskt brus från ljudsteget kan höras. Det enda som är lite dåligt är mikrofonen för tal. Den ska ligga i skumgummi eller i någon gummiupphängning som inte finns. Så den ligger och skramlar runt. Detta avhjälps med lite skumgummi så blir det bra. Sen kunde lödningen ha varit lite bättre. Rätt fula lödningar på allt vad kopplingstråd heter. Dock så har dom använt rätt grov kopplingstråd, vilket får ses som ett plus.
Länken till produkten finns här: http://www.dealextreme.com/p/genuine-zt ... -aaa-81403
Här är några bilder jag tog.








