Sitter med telefonen och lyckas inte så bra med sökningar så jag måste fråga.
Går det att rädda en fräs som har en klump med smält plexiglas på?
Hur det har kommit dit vet jag inte. *visslar och ser oskyldig ut*
Rädda fräsar med smält plexi på?
-
Re: Rädda fräsar med smält plexi på?
Om du provar att krossa plexin går det? Typ mha en tång och pressa (dock inte så du tar i fräsen och krossar den
).

Pröva med aceton. Har du tur löses plasten upp. Lägg fräsarna i en glasburk med lock och lite aceton och låt ligga över natten eller nåt liknande.
-
Som sagt (tydligen vid det här laget...) kyla och de flesta organiska lösningsmedel som t. ex aceton, klorbensen, butanon och annat otrevligt. Om du kan se till att lösningsmedlet rör på sig lite under tiden är det bra. Lite värme är inte heller dumt, om det är en pålitlig värmekälla dvs.
-
Tack för tipsen. Ska testas en annan gång när jag är mindre otålig. =)
Idag blev det avbitare som försiktigt fick göra jobbet. Satans så hård det blivit. Men jag fick bort det tillslut. Tror inte jag skadade fräsen nämnvärt. Men det är nog inget som rekomenderas. Som tur var har jag redan beställt lite nya fräsar från CNC-plus.
Som sagt, tack för tipsen, kommer säkert att behövas vid fler tillfällen.
MVH Peter
Idag blev det avbitare som försiktigt fick göra jobbet. Satans så hård det blivit. Men jag fick bort det tillslut. Tror inte jag skadade fräsen nämnvärt. Men det är nog inget som rekomenderas. Som tur var har jag redan beställt lite nya fräsar från CNC-plus.
Som sagt, tack för tipsen, kommer säkert att behövas vid fler tillfällen.
MVH Peter