Skrot fynd

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Skrot fynd

Inlägg av danei »

I bland har man tur. :D Var på skroten och hittade ställdon 40cm slaglängd 1800N
Och PLC:er som visade dig vare en 486:a i grunden. Men möjlgihet att montera in CF kort för att expandera minnet. Och lite givare. Ville bara skryta lite....
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Bah, varför har inte stockholm så bra skrotar där man hittar sådär fina grejer? :(
Användarvisningsbild
grym
EF Sponsor

Inlägg av grym »

det finns väl inget som går upp mo en riktig runda på en skrot :D

fast det fanns ett undantag, nästan

för många år sedan så var jag ute på brännhyltehandels (high chaparall)
och kollade, då hadde dom en tio sjpallar med n.o.s elektronikprylar , mest militär saker, så jag provade och köpa en tiovarvig pot för en tia

dagen efter ångrade jag mig så grymt att man inte köpte mera så jag åkte 4 mil på vintern med moped dit, köpte en stor ryggsäck full med allsköns bråte för en hundralapp, alla flervarviga pottar jag hittade och massor av annat godis
på pakethållaren satt en rulle med 2000m gul fk, den annvändes flitigt fast färgen var ju inte det lämpligaste

skön dag var det :D
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

chille skrev:Bah, varför har inte stockholm så bra skrotar där man hittar sådär fina grejer? :(
Finns det några skrotar överhuvudtaget som har nåt ?? Tipsa gärna :D
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Hagbytippen :)

Brukar finnas någa vagnar med elektronikskrot där. Dock bara massa skit såsom TV-apparater och datorer de gångerna jag vart där.
Användarvisningsbild
zeus

Inlägg av zeus »

Härliga tider när man var på stena metall och sprang, ganns hur mycket som helst och helt gratis var det.
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Här säljer stena inget mera, men finns en annan skrot som säljer och var lokala telefonbolaget dumpar saker som fungerar upp till 90%.
Senast jag var där tog jag hem 4st Ciscos (1st 1005, 3st 775M), en ZyXEL ZyWall1 och två fiber-aui-konveterare (fanns 20-30st av dem).
Funderar på att ta hem några Ciscos 19" rack som chille var intresserad av, den dyraste delen om han vill ha dem är frakten - själva grejjerna säljer skroten för <1/st. En liten cisco 677 kan man få för typ 50 cent, medan de vill ha mera för stora saker, t.ex. betalade jag typ 2 för en Stereorundradiosändare (88-108MHz) ifjol.
Det roliga är att nästan allt fungerar också, på vissa adslmodem jag tagit med inbyggda switchar har bara några portar fungerat, men inget man precis klagar över för det pris man betalar för sakerna.
Användarvisningsbild
PaNiC

Inlägg av PaNiC »

Sedär sedär. Finns där något mer av värde på skroten?
Jag har ju inte så långt till Norrköping :).
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Macce:

Jag säger som förut angående adsl-modem/routers... väldigt många har funktioner för att fysiskt slå av en port. Den kan vara därför de portarna inte fungerar. Låt mig gissa på att de är den första porten som fungerar, men inte de tre andra? :)
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Jaopp, exakt så är det. T.ex. ZyXEL 650-HW31 har de andra portarna avstängda, men jag hittar inte i konfigurationen något för att slå på dem.
salle

Inlägg av salle »

"Grym" Jag var på Chapparall nu i somras och skulle ut på baksidan av brännehylte handels , minns när jag var yngre , det fanns allt från sjukhussängar till flygplan där på baksidan , nu i somras , NADA , vikken besvikelse

Salle i Växjö
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

PaNiC skrev:Sedär sedär. Finns där något mer av värde på skroten?
Jag har ju inte så långt till Norrköping :).
Det är sällan man hittar den typen av prylar. Den utrustning som dessa deler satt på är tämligen länsad nu. Det blev återbesök.
Användarvisningsbild
dar303

Inlägg av dar303 »

Är det någon som har tips på skrotar eller återvinningstationer med vänlig personal i stockholmstrakten?

/d - med för mycket skrot och ändå alltid på jakt :)
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Ta färjan från Stockholm över till Finland och kör till Vasa. Här finns det elektronik på skroten. Mestadels nätverksprodukter, men också en del annan smårolig elektronik.
Eller...menar du en lite mindre radie med Stockholmstrakten? :D
Användarvisningsbild
chille
Kontakt:

Inlägg av chille »

Macce:
Blir kanske lite dyrt om man inte hittar något vettigt 8-)
Skriv svar