Anders fladbäddsfräs (projekttråd)

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
GunnarW
Inlägg: 117
Blev medlem: 14 februari 2014, 18:45:17
Ort: Växjö

Re: Anders fladbäddsfräs (projekttråd)

Inlägg av GunnarW »

Jag råkade se en dagsaktuell tråd om just filterinställningar i Mastercam. Om du kopierar värdena så tänk bara på att de är i INCHES så man får ändra lite...
http://www.emastercam.com/board/topic/8 ... -settings/
Agwan
Inlägg: 1617
Blev medlem: 15 september 2009, 09:05:14

Re: Anders fladbäddsfräs (projekttråd)

Inlägg av Agwan »

Tackar! Hoppas få lite tid i helgen att titta på det. Och svara på din förra post. Inte lätt att få kontinuitet när man har en tvååring och en tvåmånaders.
Agwan
Inlägg: 1617
Blev medlem: 15 september 2009, 09:05:14

Re: Anders fladbäddsfräs (projekttråd)

Inlägg av Agwan »

Äsch, nu har jag inte haft behov av fräsen på över ett år.

Är det någon som är intresserad av att köpa den?

Jag skulle se den som ett jäkla bra startpaket om man skall bygga en ny fräs. Elektroniken är snyggt byggd, kanske bara behöver uppdatera smoothsteppern om det kommit någon ny, bättre "hjärna".

Maskinen funkar som den ser ut med. Den är lite mjuk i benen, så den behöver skruvas fast i en vägg eller annat jättetungt. Jag använde gummikuddar, men hård plast hade tagit bort mycker mer av mjuk-effekterna. Som inte var stor från början heller. Plast"kuddarna" finns, jag har bara aldrig monterat dem.

Finns intresse? Gå gärna igenom byggtråden.

Skruvstycke och andra verktyg ingår inte i försäljning. Utan maskin och styrelektronik och dator.

Man kan köpa till skruvstycket för 80% av nypris om man vill göra det enkelt för sig.
Agwan
Inlägg: 1617
Blev medlem: 15 september 2009, 09:05:14

Re: Anders fladbäddsfräs (projekttråd)

Inlägg av Agwan »

Finns in Solna.

Behöver demonteras för att fås ut. Men det är kontakter överallt så det är inget jättejobb.
Agwan
Inlägg: 1617
Blev medlem: 15 september 2009, 09:05:14

Re: Anders fladbäddsfräs (projekttråd)

Inlägg av Agwan »

Såld
Skriv svar