Har utgått från denna ritning http://www.beck-technologies.com/media/ ... vanced.pdf och har sedan skalat upp den 1.3 för att kunna använda ett 42mm avgasarörs ämne som slutrör.
Förbränningskammaren är gjord av 0.7mm stålplåt som har inhandlats på biltema och om jag väl får igång motorn så kommer jag säkert märka den svåra vägen att godset är för tunt vilket säkert resulterar att motorn imploderar, men går den i 30sek så anser jag att det räknas som ett lyckat förstabygge
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Som ni säkert ser så är alla svetsningar utförda av en licensierad svetsare som kan sin sak
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Det enda som är kvar nu är att klippa ut frontstycket till förbränningskammaren och svetsa fast den, sedan fylla den med vatten o täta läckorna.
Sedan så ska även bränslesystemet lösas på nått sätt också
Nån som har några tips på hur man på ett relativt säkert sätt kopplar upp en gasoltub till nån form av munstycke till motorn?
De flesta filmer man ser på youtube tex denna så är det ju bara en slang som går från tuben till motorn utan backventil eller regulator, är det "säkert"? eller är det först när flaskan börjar bli tom som det kan börja hända farliga saker?