Någon som har tips på vart man hitta maskinbord med t-spår i dimmensionerna runt 700x250 (inte så noga)?
Är inte intresserad av koordinatbord utan enbart själva t-spårsbordet. Skall vara i stål.
/Andreas
Maskinbord
Re: Maskinbord
Jag har ett T-spårsbord som jag faktiskt funderat på att sälja... Dock något större, kommer ifrån en Sajo VMC (300 har jag för mig). Rejält tungt, väger nog några hundra kilo och har en bastant ram / benkonstruktion med järnhjul på samt utdragbara handtag för förflyttning. Bordet ligger löst nerfällt i vagnen.
Tanken var först att använda detta som riktbord / uppspänningsbord vid svetsning men senare blev tanken att bygga en pneumatisk "gängarm" på bordet. Dock har det hittills endast använts som avlastningsbord....
Skruven / infästningen för drivningen (kulskruv?) finns också kvar om man vill bygga något annat med bordet... Rejält grov den också!
Vad kan du tänka dig att ge? Behåller det hellre än säljer det tokbilligt... Frakten lär ju inte bli så billig heller om man inte själv kan hämta!
Tanken var först att använda detta som riktbord / uppspänningsbord vid svetsning men senare blev tanken att bygga en pneumatisk "gängarm" på bordet. Dock har det hittills endast använts som avlastningsbord....
Skruven / infästningen för drivningen (kulskruv?) finns också kvar om man vill bygga något annat med bordet... Rejält grov den också!
Vad kan du tänka dig att ge? Behåller det hellre än säljer det tokbilligt... Frakten lär ju inte bli så billig heller om man inte själv kan hämta!