Knäpp i UPS:er vid användande av stroboskop
Postat: 22 februari 2010, 14:48:09
Körde igång ett stroboskop (en sån enkel modell med glimlampa å skit driven direkt på 230V) och märkte att det knäppte i UPS:en här på bänken i takt med ljuset.
Gick ut till serverskåpet, och det knäppte likadant i den UPS:en. Stängde av stroboskopet, och så slutade knäppandet. Vad beror det här på? Blir det såna stora störningar på nätet av strobben? Eller är det radiofrekventa störningar som gör detta?
Gick ut till serverskåpet, och det knäppte likadant i den UPS:en. Stängde av stroboskopet, och så slutade knäppandet. Vad beror det här på? Blir det såna stora störningar på nätet av strobben? Eller är det radiofrekventa störningar som gör detta?