Polaritet, matning till aktiv tv antenn.
Postat: 23 januari 2010, 18:09:14
Hej,
Jag har en aktiv tv antenn som jag vill mata med 5V DC via coaxialkabeln. Någon som har en aning om vart man bör sätta +? Detta är standardiserat då många boxer lådor etc är förberedda att ge ut 5V, tyvärr har jag ingen sådan. Spontant gissar jag att plus ligger på centerledaren och minus på skärmen men det skadar ju inte att fråga om någon vet? Jag har en mascot väggvårta som ger 5V som jag helt enkelt vill koppla in i ett oanvänt antennuttag.
Gokväll /Micke
Jag har en aktiv tv antenn som jag vill mata med 5V DC via coaxialkabeln. Någon som har en aning om vart man bör sätta +? Detta är standardiserat då många boxer lådor etc är förberedda att ge ut 5V, tyvärr har jag ingen sådan. Spontant gissar jag att plus ligger på centerledaren och minus på skärmen men det skadar ju inte att fråga om någon vet? Jag har en mascot väggvårta som ger 5V som jag helt enkelt vill koppla in i ett oanvänt antennuttag.
Gokväll /Micke