Sida 1 av 1

Stereomikroskop för lödarbeten - vilket skall man välja?

Postat: 20 januari 2010, 09:24:26
av elf98
Har precis köpt ett stereomikroskop som enligt säljaren skulle ha en stor arbetshöjd. ~90mm arbetshöjd är inte mycket att komma med. Väldigt trångt under objektivet + att jag måste sitta framåtlutad. Mikroskopet skall returneras...

Jag vill komma upp till minst 200mm så man får bättre utrymme samt slipper sitta framåtlutad.

Budgeten är 10kkr.

Vilket mikroskop skall jag välja?

Re: Stereomikroskop för lödarbeten - vilket skall man välja?

Postat: 20 januari 2010, 11:48:03
av limpan4all
Finns inget för de pengarna, eller så får du så dålig förstoring att det är oanvändbart.
Mantis är väl någotsånär vad du önskar men drygt 3ggr mera pengar.

Re: Stereomikroskop för lödarbeten - vilket skall man välja?

Postat: 20 januari 2010, 13:04:34
av eqlazer
Är det nått liknande SL-47 från http://desab.se/ som du testat?

Re: Stereomikroskop för lödarbeten - vilket skall man välja?

Postat: 20 januari 2010, 14:26:29
av elf98
Testade ett "Stereomikroskop binokulär IS", från Sagitta.se