Lust att testa AVR XMega-stöd med Bus Pirate?

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Användarvisningsbild
korp

Lust att testa AVR XMega-stöd med Bus Pirate?

Inlägg av korp »

I en diskussion med Dangerous Prototypes-gänget som utvecklar STK500v2-firmware:n, vilken gör Bus Pirate till en fullvärdig AVR-programmerare, visade det sig att de är intresserade av att implementera PDI-protokollet för att kunna stödja AVR XMega-familjen.

Själv är jag alldeles för grön på AVR, då jag hittills haft fullt upp att leka med PIC, så jag kan egentligen inte bidra med något till utvecklingen men jag lovade att slänga ut en krok här på forumet.

Ian skriver, "It would be great if you can find testers. I have a framework I use to port existing apps to the Bus Pirate, it usually goes pretty fast. I'm currently releasing a new bootloader and upgrade, but after that I will start work on the port."

Finns det någon som har tillgång till en Bus Pirate- samtidigt har lite erfarenhet av att jobba med XMegas, och har lust att hjälpa till med testningen?

Bus Pirate är ju Open Source-hårdvara så jag kan tänka mig att det är ideellt arbete för rörelsens bästa, fast det är bara spekulation och ingen diskussion jag blandar mig i :)

Anmäl intresse här i tråden så PM:ar jag epostadressen till kontakten hos Dangerous Prototypes.
hornfeldt

Re: Lust att testa AVR XMega-stöd med Bus Pirate?

Inlägg av hornfeldt »

Har en bus pirate och xmega är på väg med posten :D
Användarvisningsbild
korp

Inlägg av korp »

Kalas! Jag PM:ar eposten.

(Det är naturligtvis inget begränsat antal platser så är det fler som vill hjälpa till så är det bara att posta här)
Användarvisningsbild
PHermansson
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av PHermansson »

Nu är jag lite OT här då jag inte har någon erfarenhet av Xmega. Däremot är jag nyfiken på att testa en Bus Pirate, men går de att köpa nu? Tycker de alltid är slut.
esn
Kontakt:

Inlägg av esn »

Bus pirate är inte slut. De görs i batcher. Den här ska vara klar 25/1:

http://www.seeedstudio.com/depot/preord ... Path=61_68

Sparkfun tillverkar också en version, men köper du från seeed så får projektet en liten del av din kosing.
swirve

Inlägg av swirve »

Knep en Bus-Pirate från Sparkfun i free-day. Har hållit på med avr en del så xmega vore ju kul att testa. Får se när den dyker upp!
pheer
EF Sponsor

Inlägg av pheer »

Och snart kör bus pirate med ds30 Loader som bootloader :D
Skriv svar