Renovera en radio, hur då?
Postat: 7 oktober 2009, 12:46:14
Jag har en radio med bandspelare som har blivit lite konstig.
När man knäpper på den så säger det "dunk" i högtalarna,
och när man kör med bandspelaren så hörs det nåt som
liknar ett motorljud i högtalarna.
Vad är det som är fel då?
Ibland brukar folk skriva om att kondensatorerna kan bli dåliga.
Är det det som kan vara felet i den här med?
Vilka i så fall? Det kanske är omöjligt att tala om utan schema.
När man knäpper på den så säger det "dunk" i högtalarna,
och när man kör med bandspelaren så hörs det nåt som
liknar ett motorljud i högtalarna.
Vad är det som är fel då?
Ibland brukar folk skriva om att kondensatorerna kan bli dåliga.
Är det det som kan vara felet i den här med?
Vilka i så fall? Det kanske är omöjligt att tala om utan schema.