Tempstyrning på fläkt?
Postat: 4 oktober 2009, 12:18:09
Tja.
I serverrummet så blir det mellantid väldigt varmt.
Jag skulle vilja ha någon historia där en 120mm fläkt 12-24v sätter igång när tempen blir tex över 30c (håller på att mäta hur varmt det blir där nu) och tex fortsätter snurra 5-10min efter tempen sjunkigt.
eller kanske är en idee att använda en fläkt man normalt har på toa och bygga till någon historia till den etc?
Några förslag? (vill hälst att den drivs på 12-24v då kan jag mata den från Datorn / UPS'en)
I serverrummet så blir det mellantid väldigt varmt.
Jag skulle vilja ha någon historia där en 120mm fläkt 12-24v sätter igång när tempen blir tex över 30c (håller på att mäta hur varmt det blir där nu) och tex fortsätter snurra 5-10min efter tempen sjunkigt.
eller kanske är en idee att använda en fläkt man normalt har på toa och bygga till någon historia till den etc?
Några förslag? (vill hälst att den drivs på 12-24v då kan jag mata den från Datorn / UPS'en)