Emco CNC
Postat: 7 september 2009, 17:30:48
Jag impulsköpte en liten cnc-svarv härom dagen.
Någon som har erfarenhet av den (Emco Unimat PC)
Det som bekymrar mig lite är att styrprogrammet är ett dos-program och jag skulle vilja ha lite tips
på vilka program man skulle kunna använda istället!
Jag har en kontroller i Galaad-paketet.
http://www.galaad.net/turn-eng.html
Man kanske kan köra det via den eller?
Finns det någon bra sida för att komma igång med cnc-svarvning, jag vet inte ens hur man sätter nollan!? :O(
Någon som har erfarenhet av den (Emco Unimat PC)
Det som bekymrar mig lite är att styrprogrammet är ett dos-program och jag skulle vilja ha lite tips
på vilka program man skulle kunna använda istället!
Jag har en kontroller i Galaad-paketet.
http://www.galaad.net/turn-eng.html
Man kanske kan köra det via den eller?
Finns det någon bra sida för att komma igång med cnc-svarvning, jag vet inte ens hur man sätter nollan!? :O(