Seriekoppling DC fläktar
Postat: 14 juli 2009, 09:31:27
vad händer om man seriekopplar några vanliga DC fläktar, borstlösa. Den typen som sitter i allt...
de är inte 100% identiska, alla har samma märkspänning (12V) men något olika märkströmförbrukning (0,11-0,18 A) '
orsaken är att jag vill ha ett flertal för luftlödeskapaciteten och jag har en matning på 48V (tänkte mig 4-5 st)
de är inte 100% identiska, alla har samma märkspänning (12V) men något olika märkströmförbrukning (0,11-0,18 A) '
orsaken är att jag vill ha ett flertal för luftlödeskapaciteten och jag har en matning på 48V (tänkte mig 4-5 st)