Styrsystemsbyte från DATASAAB-MTC9 till ASEA-NUCON 312
Postat: 24 februari 2009, 12:22:08
Jag har en NC-svarv Boehringer P-560 med NUCON-312, som jag har kört med i 20år, men svarven börjar bli trött och är i behov av helrenovering.
Jag har skjutit på problemet då det är svårt att vara utan svarv så länge.
För ett år sedan fick jag tag i en identisk svarv, helt nyrenoverad, men med SAAB MTC9, vilket verkar vara ett riktigt skitsystem.
Problem 2 är att den nya svarven saknar all dokumentation.
Jag har funderingar på att försöka byta till NUCON-312, då jag har gott om reservdelar och ett visst kunnande om systemet.
Inga program behöver göras om och den hemgjorda dataöverföringen passar.
Borde väl finnas nån här på forumet som varit med på hålremsetiden, man kan bolla lite idèer med?
Jag har skjutit på problemet då det är svårt att vara utan svarv så länge.
För ett år sedan fick jag tag i en identisk svarv, helt nyrenoverad, men med SAAB MTC9, vilket verkar vara ett riktigt skitsystem.
Problem 2 är att den nya svarven saknar all dokumentation.
Jag har funderingar på att försöka byta till NUCON-312, då jag har gott om reservdelar och ett visst kunnande om systemet.
Inga program behöver göras om och den hemgjorda dataöverföringen passar.
Borde väl finnas nån här på forumet som varit med på hålremsetiden, man kan bolla lite idèer med?