Företag med med sjysst support!
Postat: 7 november 2008, 21:17:37
Fyndade ett USB-anslutet "Mixed Signal Oscilloscope" av typen Bitscope 310U med en aktiv probe på eBay för ett år sedan. Det tog mig säkert ett halvår innan jag märkte att den ena analoga ingången slutade att fungera under vissa omständigheter, och två av de digitala kanalerna på pod:en var helt döda. Kände inte att jag orkade klaga till säljaren eftersom det gått så lång tid och jag inte hade testat såpass enkla saker direkt.
Nu ett år senare kontaktade jag tillverkaren Bitscope i Australien om problemen. Med lite vägledning fick jag bort problemet med hängningarna på den analoga kanalen, det räckte med en nyare USB FTDI-drivis, duh.. Men när det gäller den defekta proben menade de att det inte var mycket att göra, den hade antagligen fått mäta alldeles för stygga nivåer av den tidigare ägaren.
Och vad händer då, jo Bitscope:s support skriver till mig att de har några i reserv och ska skicka mig en gratis. Förra veckan kom ett litet paket med TVÅ probes och en uppsättning testkrokar, till ett värde av ca 1200 sek + frakt. Det tycker jag var förträfflig service, speciellt då jag inte är förste ägare!
En mycket trevlig produkt, med en alldeles förträfflig support alltså.
Nu ett år senare kontaktade jag tillverkaren Bitscope i Australien om problemen. Med lite vägledning fick jag bort problemet med hängningarna på den analoga kanalen, det räckte med en nyare USB FTDI-drivis, duh.. Men när det gäller den defekta proben menade de att det inte var mycket att göra, den hade antagligen fått mäta alldeles för stygga nivåer av den tidigare ägaren.
Och vad händer då, jo Bitscope:s support skriver till mig att de har några i reserv och ska skicka mig en gratis. Förra veckan kom ett litet paket med TVÅ probes och en uppsättning testkrokar, till ett värde av ca 1200 sek + frakt. Det tycker jag var förträfflig service, speciellt då jag inte är förste ägare!
En mycket trevlig produkt, med en alldeles förträfflig support alltså.