Nokia Datapak X.25
Nokia Datapak X.25
Hittade en sådan i gömmorna när jag rotade idag. Har ingen aning om vad det är för något.
Saker som står på den är Datapak X.25, Nokia S1440-DF, V.33/V.29/V.27 bis/nmg.
Saker som står på den är Datapak X.25, Nokia S1440-DF, V.33/V.29/V.27 bis/nmg.
Eftersom det står X.25 på den så gissar jag att det är ett modem för X.25 protokollet. Om nu det stämmer kan du läsa mer om x25 på http://www.sangoma.com/x25.htm
Hej PaNiC!
Grattis, du är ägare av ett synkront 14400 bit/s modem.
Det Du har är ett Nokia S1440-DF modem som klarar av V.33, V.29 och V.27bis. Det måste ha en fast lina, d.v.s det kan inte ringa upp och jag tror att det vill ha 4 trådar (1 par för sändning och ett för mottagning). Modemet är "stendumt", strappas via en massa omkopplare (en anvisning brukar finnas under locket).
Användes som kundmodem för access mot Telias X.25 tjänst Datapak.
- V.33 standard för enklare 14 400 bit/s datakommunikation i hel duplex på hyrd fyrtrådsförbindelse eller i halv duplex på tvåtråd.
- V.29 standard för 9600 bit/s datakommunikation i hel duplex på hyrd fyrtrådsförbindelse eller i halv duplex på tvåtråd..
- V.27bis standard för 2400 eller 4800 bit/s datakommunikation med automatisk linjeutjämning för hyrda ledningar.
Grattis, du är ägare av ett synkront 14400 bit/s modem.

Det Du har är ett Nokia S1440-DF modem som klarar av V.33, V.29 och V.27bis. Det måste ha en fast lina, d.v.s det kan inte ringa upp och jag tror att det vill ha 4 trådar (1 par för sändning och ett för mottagning). Modemet är "stendumt", strappas via en massa omkopplare (en anvisning brukar finnas under locket).
Användes som kundmodem för access mot Telias X.25 tjänst Datapak.
- V.33 standard för enklare 14 400 bit/s datakommunikation i hel duplex på hyrd fyrtrådsförbindelse eller i halv duplex på tvåtråd.
- V.29 standard för 9600 bit/s datakommunikation i hel duplex på hyrd fyrtrådsförbindelse eller i halv duplex på tvåtråd..
- V.27bis standard för 2400 eller 4800 bit/s datakommunikation med automatisk linjeutjämning för hyrda ledningar.