Nu är det så att jag fick för mig o använda denna, testade då att bara plugga in den o se vad som hände. Det som hände var att datorn hittade mottagaren och sen var allt klart, bara att köra på. Testa då att trycka på lite knappar och det visade sig att fjärren sänder kommandon som windows fattar direkt.
Tex. Alt+F4 och sådana saker.
Nu sitter jag o funderar på vilket program som kan tänkas funka med denna mottagare och visa mig vilka knappar som sänder vilka kommandon, och kanske t.o.m kan funka som tolk mellan fjärren och windows så att jag kan få rätt kommandon, fast fjärren sänder fel, så att säga.
I VLC,Winamp,Foobar etc. går det ju att ändra kommandon, men det är ju inte så roligt att ändra kommandon i alla program man kommer till, eller installerar , det var därför jag funderade på om det fanns nått program som kunde tolka signalerna. Play-knappen sänder CTRL+P, inte så lyckat alla gånger , och Stopp-knappen sänder CTRL+S.
Detta är de enda knappar jag fått fram, satt med ett FF-fönster uppe och tryckte lite slumpvis, och då fick jag fram dessa knappar iaf, några andra knappar har jag inte fått fram, så därför undrade jag som sagt om det fanns nått program som kunde snacka med en USB-ansluten IR-mottagare och tala om för mig vilka knappar som sänder vad. Om programmet inte kan tolka, vilket jag egentligen betvivlar, så kanske det finns nått program som man kan programmera om fjärren med.
Det enda nummer jag har är ett litet nummer som står på mottagare: XPC-RC01 , annars finns inget namn eller nånting. Kommer inte heller ihåg vad det var för modell på HP;n fjärren var till. Google ger inte så mycket när man söker på XPC-RC01.
Hmm Va långt och krångligt det blev, hoppas ni orkar läsa ändå