Det beror på hur du menar med svagt.
Ah är ett mått på batteriets kapacitet. Ju mer, desto längre kan du flyga med batteriet.
Om du menar svagt som i för låg spänning (volt), så är det ingen skillnad.
Postat: 17 april 2008, 16:46:14
av Henry
Skillnaden är även dess vikt. Ju högre kapacitet det har desto längre kan du som sagt flyga men samtidigt så kommer batteriet att väga mer desto högre kapacitet det har. Gäller speciellt Ni-Mh batterier och dylika jämfört med tex Li-jon och dylikt där det inte går upp lika mycket i vikt.
Postat: 17 april 2008, 16:53:40
av marcla
Spelar det ingen roll vilken kemi man avänder bara man köper en ny laddare då?
Finns det någon sida där de speciellt säljer ackar till rc?
Postat: 17 april 2008, 18:57:04
av Calle
Tänka på gällande lipo/lion accar är att de får inte gå under 3 volt / cell så
bör helst använda ett fartreglage me cutoff avsedd för lipo/lion accar.
http://www.skanedrakar.se/ de har både accar och reglage.
Slå dem en pling på 046-247114 öppet 12-18 vardagar 10-13 lördagar.
Postat: 17 april 2008, 19:01:10
av wombat
Samma laddare till båda batterierna, tar bara längre tid att ladda om laddaren är dum. Är den smart tar det lika lång tid.
Tredubblad kapacitet på accen ger tredubblad vikt om det är samma "kemi". Å tredubblad flygtid minus viktstraff!
Lipobatterier kräver annan laddare och annan fartkontroller.
Eller rättare sagt, du kan nog använda gamla laddaren och fartkontrollern,
men om du överladdar kan du bränna ner huset och om du drar ur accen
för mycket förstör du den och bränner eventuellt ner huset också om du
är ambitiös.
Men djävlar vilket drag med LIPO!
Nitro för lattevispen!
/Wombat med 8 LIPO-packar i en plåtlåda i verkstan...
Postat: 17 april 2008, 19:40:33
av Calle
Som sagt, sköter man lipos fel så kan de sluta illa