Jag har ingen länk. Det krävs tre halvbryggor. Och en PIC eller liknande för att styra det. Finns även färdiga kretsar för det. Dessutom behövs det antaglingen någon typ av PWM reglering av magnetiseringen.
Skulle det kunna gå att bygga så den laddar batterierna som den körs på, så man får lite längre kör tid, eller finns det risk för att man sabbar batteriet?
Bilgeneratorn är en trefas synkronmaskin. Sök på synkronmotor eller något sånt. Det skulle nog vara ganska lätt att bykka en styrning till en sådan. Efter som det inte är så stor massa som ska accelereras. Motor har helt enkelt den fart man vill. Det är värre om det ska vara till något hjuldrivet.
Jo men saken är den att den är byggd för att leverara ett fett moment en kort tid. De är inte särskilt lämpliga till annat. En generator är byggd för att gå på 0 - 800W kontinuerligt. Om man har begränsat med energi vill man kanske inte värma sjön med den.....
Jag funderade på att ta in såna här:
Men jag trodde inte att intresset skulle vara för stort i Sverige. Kan ta hem en till dig om du vill. Pris ca 2500:-
20 meters djup och 1 timmes användning. Tiden är ok tycker jag, men sen vet jag inte om djupet är ok. Dom är ju till för att kryssa runt med på korallreven... typ.