Någon som kan ge tips på vart jag kan hitta radar-moduler,
färdiga med antenn, kapsel LO, etc, men någon trevlig analog
utgång, (personradar), Önskvärt max detekteringsavstånd 800m
men det kan man nog drömma om, lär behövas en hel del effekt
för dom avstånden?
Lite luddiga detaljer men det är för att jag inte riktigt vet
vad som kan behövas.. Vet inte riktigt vid vilken frekvens heller..
Är inte så insatt i radar-teknik.
Finns sådant att få tag på?
Radar-"moduler" (personradar)
Ok, det låter realistiskt.
Blir att tänka om, kanske lite naivt att tro sig kunna detektera på 800m kanske..
Har du någon erfarenhet av personradar (räckvidd 10m)?
Hur fungerar dom, antar att du tänker på sådana som sitter i nyare
bilar som låser dörrarna när någon närmar sig, respektive i inbrottslarm?
Oftast bara en reläutgång?
Mäter själva radarn på något speciellt, för jag antar att det kan förekomma rätt mycket reflexer från omgivningen som det är..
Dopplereffekten? Fast blir det så mycket av en människa som går i 5km?
Blir att tänka om, kanske lite naivt att tro sig kunna detektera på 800m kanske..
Har du någon erfarenhet av personradar (räckvidd 10m)?
Hur fungerar dom, antar att du tänker på sådana som sitter i nyare
bilar som låser dörrarna när någon närmar sig, respektive i inbrottslarm?
Oftast bara en reläutgång?
Mäter själva radarn på något speciellt, för jag antar att det kan förekomma rätt mycket reflexer från omgivningen som det är..
Dopplereffekten? Fast blir det så mycket av en människa som går i 5km?
- bengt-re
- EF Sponsor
- Kontakt:
Ja, har installerat sådan som garagedörröppnare faktist. Inte just denna, men ungefär samma pryl.
"adar-rörelsedetektor
I motsats till PIR-sensorer reagerar radarsensorn även på rörliga objekt som termiskt skiljer sig endast lite eller inte alls från omgivningen. Beroende på material och tjocklek fungerar detta även genom väggar och avskärmningar. Känsligheten är justerbar. Det maximala registreringsområdet är - allt efter förhållandena på uppställningsplatsen - 8 till 10 m nästan runt om. Monteras i en standardenlig väggdosa för infälld montering (IP30, 60 mm monteringsdiameter, djupt utförande). Med hjälp av en inbyggd sensor som mäter ljusstyrka kan rörelsedetektorn konfigureras så att den bara är aktiv i mörker. Tröskelvärdet för ljusstyrkan kan ställas in med ett vridreglage. Rörelsedetektorn är perfekt för att automatiskt slå på lampor, fläktar och andra installationer.
Tekniska data: Driftspänning 12 V/DC · Växlingskontakt med max 230 V/AC, 4 A (ohmsk belastning) · Inkopplingstid
2 s till 5 min · Mått (lxbxh) 80x80x58 mm.
I leveransen ingår: Modul med utförlig bruksanvisning."
Conrad 182622
"adar-rörelsedetektor
I motsats till PIR-sensorer reagerar radarsensorn även på rörliga objekt som termiskt skiljer sig endast lite eller inte alls från omgivningen. Beroende på material och tjocklek fungerar detta även genom väggar och avskärmningar. Känsligheten är justerbar. Det maximala registreringsområdet är - allt efter förhållandena på uppställningsplatsen - 8 till 10 m nästan runt om. Monteras i en standardenlig väggdosa för infälld montering (IP30, 60 mm monteringsdiameter, djupt utförande). Med hjälp av en inbyggd sensor som mäter ljusstyrka kan rörelsedetektorn konfigureras så att den bara är aktiv i mörker. Tröskelvärdet för ljusstyrkan kan ställas in med ett vridreglage. Rörelsedetektorn är perfekt för att automatiskt slå på lampor, fläktar och andra installationer.
Tekniska data: Driftspänning 12 V/DC · Växlingskontakt med max 230 V/AC, 4 A (ohmsk belastning) · Inkopplingstid
2 s till 5 min · Mått (lxbxh) 80x80x58 mm.
I leveransen ingår: Modul med utförlig bruksanvisning."
Conrad 182622