Solicard kortläsare

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
TheUnreal
Inlägg: 115
Blev medlem: 4 september 2005, 16:04:57
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Solicard kortläsare

Inlägg av TheUnreal »

Hejsan.

Jag har fått en kortläsare model Solid Solicard på mitt bord.

Någon som kan tänkas känna till vart man kan hitta protokoll osv för dessa.

Vi håller på att bygga om inpassagesystemet åt en kund. RFID skall användas för att släppa in och hålla räkningen på hur många entreprenörer som finns inne på området, och kunden vill gärna integrera sina befintliga Solicard läsare med vårt nya system för att samtidigt kunna hålla koll på hur många av egen personal som finns på området för tillfället...
Kemiska industrier kan vara lite griniga och vilja veta var deras personal är när gaslarmen går ;)

Google ger mååånga svar, men hittils inga med substans :)
B1n4ry
EF Sponsor
Inlägg: 1317
Blev medlem: 30 november 2005, 20:02:50
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

Solid använder ett eget protokoll som inte finns publicerat.

Vilken typ av läsare är det dom använder? Det finns några olika solicard system. BILDER och mer info skulle underlätta!

Har kunden någon form av större PC-baserat/centraliserat solid-systrem så finns den funktionalitet som du vill ha säkert redan i systemet. (Mot någon mindre licenskostnad kanske). Solid kan dessutom mot skälig ersättning modifiera eller bygga nya funktioner åt kund.

//B1N4RY
TheUnreal
Inlägg: 115
Blev medlem: 4 september 2005, 16:04:57
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av TheUnreal »

Ursäkta avbrottet, andra projekt med kortare "sämmre efter" datum ville ha uppmärksamhet...

Jag lyckas inte få med mig någon kamera hit så bilder är svårt...

Det är en äldre rätt fyrkantig modell.

Men ytterligare efterforskning har gett lite mer information:
Det är som sags ett slutet protokoll som verkar bygga på en strömslinga.
Kortläsarna ska kopplas till en DCU door control unit som kan hantera ett antal dörrar med kortläsare, låsbleck, summer /siren, larmkoppling med mera.

Våran kontaktpunkt blir då DCU'n och inte kortläsaren direkt.
Dock verkar kunden tycka att vi lika gärna kan installera nya kortläsare...

Så ja... det vore ju kul att analysera protokollet men det får bli en annan gång :)
Skriv svar