testa hårdvara
testa hårdvara
känner någon till ett program som testar hårdvaran för att hitta fel i den? Alltså inte benchmark utan snarare felsökning. Dessutom så vill jag att programmet körs i linux terminal eller DOS och dessutom kan testa all hårdvara, det är så fruktansvärt tråkigt att behöva starta flera applikationer, eventuellt kan jag skapa ett bash script (eller .bat beror på OS) om någon vet flera program men helst en applikation.
tack exile!
någon som känner till ett bra program?
det jag vill göra att långtidstesta minnen (typ 24h då fel kan uppenbara sig först efter bra länge på minnen), hårddiskar (ATA kommandon, sektorfel...), CD-ROM (r/w)... osv...
anledningen är att jag har en del äldre/ny hårdvara som jag köpt begagnat som jag vill se att alla funktioner fungerar på.
någon som känner till ett bra program?
det jag vill göra att långtidstesta minnen (typ 24h då fel kan uppenbara sig först efter bra länge på minnen), hårddiskar (ATA kommandon, sektorfel...), CD-ROM (r/w)... osv...
anledningen är att jag har en del äldre/ny hårdvara som jag köpt begagnat som jag vill se att alla funktioner fungerar på.