ok 12v komprossor modell bildäckpåfyllare
ok 12v komprossor modell bildäckpåfyllare
skulle vilja ha en däckpåfyllare för bil, med mina normala 18v skruvdragarbatterier
kollar runt lite och mina tidigare erfaranheter är att dom kompressorer som ofta finns på säljladorna och med i bilar håller en 30 minuter eller så, sedan är dom utslitna
någon i kugghjulet för utväxlingen, någon bränd motor o.s.v
finns bra 12v men dom väger en hel del och tar 30-60A
någon som sett ok däckpåfyllarkompressorer som är hyggligt ok?
kanske man kan skaffa någon på skroten, det bör finnas gott om dom
kollar runt lite och mina tidigare erfaranheter är att dom kompressorer som ofta finns på säljladorna och med i bilar håller en 30 minuter eller så, sedan är dom utslitna
någon i kugghjulet för utväxlingen, någon bränd motor o.s.v
finns bra 12v men dom väger en hel del och tar 30-60A
någon som sett ok däckpåfyllarkompressorer som är hyggligt ok?
kanske man kan skaffa någon på skroten, det bör finnas gott om dom
Re: ok 12v komprossor modell bildäckpåfyllare
https://www.hornbach.se/p/minikompresso ... 3gQAvD_BwE
Här är en modell, gjord för 18 v batteri från dewalt. Har inte testat denna modellen men det fungerar säkert ok
Jag köpte en sån liten 12v kompressor på skroten, Toyota för vara exakt. Betalade 200kr för den. Skitbra liten kompressor, klart högre kvalitet än den man köper på Biltema för 300kr?!? Har såna också men den från skroten var klart bättre kvalitet som sagt.
Här är en modell, gjord för 18 v batteri från dewalt. Har inte testat denna modellen men det fungerar säkert ok
Jag köpte en sån liten 12v kompressor på skroten, Toyota för vara exakt. Betalade 200kr för den. Skitbra liten kompressor, klart högre kvalitet än den man köper på Biltema för 300kr?!? Har såna också men den från skroten var klart bättre kvalitet som sagt.
Ryobi har 2 modeller till sina standardbatterier!
-
limpan4all
Jag kan bara hålla med om att DeWalts 18V luftpåfyllare är i det närmaste fantastisk.
Inte särskilt billig men helt underbar.
Bara det faktumet att man ställer in önskat tryck, och sedan sköter den sig själv tills trycket är rätt. Det är fantastiskt smidigt.
Jag har haft min i drygt 3 år nu, skulle inte klara mig utan den. Och då har jag ändå alltid tryckluft i tanken på någon av mina kompressorer. Men DeWalten är helt enkelt den smidigaste.
Har man råd, så är den en solklar vinnare.
Inte särskilt billig men helt underbar.
Bara det faktumet att man ställer in önskat tryck, och sedan sköter den sig själv tills trycket är rätt. Det är fantastiskt smidigt.
Jag har haft min i drygt 3 år nu, skulle inte klara mig utan den. Och då har jag ändå alltid tryckluft i tanken på någon av mina kompressorer. Men DeWalten är helt enkelt den smidigaste.
Har man råd, så är den en solklar vinnare.
Etenwolf Zephyr S3, snabb, blir inte överhettad, stort batteri. Jag är mycket nöjd.
Jag kör med min ryobikompressor Ryobi R18MI-0. Man ställer in önskat tryck och trycker på start. Den är inte jättesnabb men fungerar utmärkt. Går bra till cykeln också
- FormerMazda
Slänger in ett tips, snöa inte in på att köra med samma märke som dina batterier.
Skulle tro att det finns en adapter för alla de stora märkena.
Så har du makita-batterier och köper en dewalt kompressor:
https://www.batterionline.se/makita-18v ... fdEALw_wcB
Skulle tro att det finns en adapter för alla de stora märkena.
Så har du makita-batterier och köper en dewalt kompressor:
https://www.batterionline.se/makita-18v ... fdEALw_wcB