Mönsterkort från Würth. Bra kvalitet?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Chrill3
Inlägg: 15
Blev medlem: 14 december 2021, 21:42:03

Mönsterkort från Würth. Bra kvalitet?

Inlägg av Chrill3 »

Jag undrar om det är någon här som beställt mönsterkort från Würth. I så fall, är ni nöjda med kvaliteten?

Har ni några exempel på kort som ni fått tillverkade av Würth eller någon annan europerisk tillverkare? Det skulle vara intressant att se hur de skiljer sig från de billiga kinesiska bolagen typ JLC, PCBWay mm.
Tumblebeer
Inlägg: 108
Blev medlem: 21 februari 2013, 15:00:05

Re: Mönsterkort från Würth. Bra kvalitet?

Inlägg av Tumblebeer »

Jag beställer alla mina kort från eurocircuits.com nu för tiden. Snabb leverans, perfekt kvalitet varje gång, underbart webinterface, bra support, etc.
Gillar även deras stencillösning om man inte vill köra färdigmonterat.

Priset är såklart inte jämförbart med kina, men det är ändå hanterbart.

Kinakorten har dock blivit väldigt mycket bättre på senare år. Testade ett kort från jlcpcb för ett par veckor sen för att se hur de hanterade fine-pitch och överpläterade vior och sånt, och jag var imponerad. Mycket bättre än vad det borde vara för det priset.
Användarvisningsbild
Xyzzy
Inlägg: 1222
Blev medlem: 30 januari 2004, 22:31:07
Ort: Uppsala, Sweden

Re: Mönsterkort från Würth. Bra kvalitet?

Inlägg av Xyzzy »

Ja, de är inriktade mot proffs, så det är bra kort.
Nu har de en uppsjö fabriker i världen (osäker om de ägs eller "hyr in sig" på dessa) men beställer du från we-online.com tror jag de tillverkas i Tyskland, snabb leverans men nog lite dyrt för hobby.
Edit: korrigerade adressen.
Användarvisningsbild
hawkan
Inlägg: 2636
Blev medlem: 14 augusti 2011, 10:27:40

Re: Mönsterkort från Würth. Bra kvalitet?

Inlägg av hawkan »

Jag köpte några prototypkort från Aisler i Tyskland. Fyralagers med pastastencil. De var billigare än alla kineserna på pcbshopper.
Hade inga jättekrav från min sida, 0.2 mm ledare och avstånd. Det fungerar och ser bra ut. Guldfärgade paddar (ej förtennade)
Chrill3
Inlägg: 15
Blev medlem: 14 december 2021, 21:42:03

Re: Mönsterkort från Würth. Bra kvalitet?

Inlägg av Chrill3 »

OK, tack för svar.

Jag får ta och prova de vid något tillfälle. Jag har även sneglat lite på Eurocircuits också. Varken Würth eller Eurocircuits är ju billiga om man jämför med kineserna men får man kort av högre kvalitet och bättre finish kan det faktiskt vara värt det i vissa fall.

Någon som har bilder på något/några kort ni fått tillverkat från Würth eller Eurocircuits?
Skriv svar