Inkoppling av RGBW-strippar till DMX512-kontroller

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin
Inlägg: 10678
Blev medlem: 26 maj 2003, 15:59:27
Ort: Solna

Re: Inkoppling av RGBW-strippar till DMX512-kontroller

Inlägg av GeekJoan »

EPG skrev: 17 december 2023, 17:40:04 I sovrummet har jag gjort liknande fast där reflekterar ljuset taket istället för väggarna och där räcker det med ett Traco matningsdon på 2,5A. Är ungefär lika långa strippar där som i köket (minus den över diskbänken). Skillnaden är att där är det 12V-system istället för 24V. Så det låter fortfarande inte riktigt rimligt i mina öron.
I sovrummet har man kanske inte vitt ljus på sammaljusstyrka utan kanske rött och lite mer nerdimmat. Då drar det inte lika mycket.
EPG
Tidigare pellebeefmaster
Inlägg: 395
Blev medlem: 28 mars 2005, 20:27:58
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Re: Inkoppling av RGBW-strippar till DMX512-kontroller

Inlägg av EPG »

säter skrev: 17 december 2023, 19:20:12
EPG skrev: 17 december 2023, 17:40:04 "dammhyllor"
Kontinentalkök?
Nu glider vi lite från ämnet här med oavsett vilket så kan jag inte alla de där standarderna men jag sålde mitt orginal 1950-talskök med vinklade skjutskåpsluckor till en kvinna i en av landsorterna i kommunen. Det gamla var självklart charmigt på sitt sätt men ganska slitet samt grymt opraktiskt så det fick gå vidare. Nu sitter det ett IKEA-kök istället vilket var fördelaktigt för då kunde jag bestämma själv på vilka höjder skåpen skulle vara och planera in för placering av belysning, micro, diskmaskin med mera. Något som inte existerade 1953 och som var svårt att få till med befintlig planlösning i mitt lilla kök med dörrar åt 3 håll och ett fönster åt det 4:e.
Användarvisningsbild
Henry
Inlägg: 23624
Blev medlem: 20 april 2005, 02:52:47
Ort: Lund

Re: Inkoppling av RGBW-strippar till DMX512-kontroller

Inlägg av Henry »

EPG skrev: 17 december 2023, 18:16:45 Här hittade jag något:
https://www.ebay.com/itm/164725781515?h ... R8LKmIyPYw

Borde väl kunna funka.
Just LED drivers brukar ge kontantström men ser att det står konstant spänning på den där på 200W som är max där men den blir då max belastad vilket kan ge samma resultat som den andra du hade.

Har annars ett kompakt rackmonterat MeanWell 24V 20A någonstans men den vill jag ha en del mer för än den 200W i länken, men min kommer att hålla i en mindre evighet. Bara att stapla upp den lite så luft kan komma igenom den för kylning så fungerar den lika bra, den är passivt kyld.
Skriv svar