Sätta PFS-register för pinne som inte finns? (Renesas RA2A1)

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
X-IL
EF Sponsor
Inlägg: 8256
Blev medlem: 3 december 2008, 07:47:20
Ort: Hallstahammar

Sätta PFS-register för pinne som inte finns? (Renesas RA2A1)

Inlägg av X-IL »

Hej, jag håller för närvarande på med ett projekt som i slutändan kommer att snurra på en Renesas R7FA2A1AB3CNE (48pin RA2A1). Denna har två stycken inbyggda OPAMPar som man kan styra t exd DACarnas output till. Se bild från manualen längre ner. Till saken hör att en av DACarna (DA8_1) inte har nån fysisk pinne ut på 48-pinspaketet, P002 saknas. Dock skall man sätta P002PFS-registret för att kunna ställa om så att outputen från DA8_1 routas till AMP2+ på AMP1. Problemet är nu att jag inte vet hur jag lyckas sätta det på processorn när inte Renesas eget konfigurationsverktyg tillåter det. Jag funderar på om det går att skriva till det registret ändå, men tycker att manualen antyder att det inte finns ens på 48pins MCUn. Länk till hela manualen finns här: https://www.renesas.com/us/en/document/ ... ?r=1054141

Så är det nån som vet eller har mer erfarenhet än mig som kan ge mig lite vägledning? Anledningen att jag inte kan testa så mycket är att dev-kitet har en 64pinnars processor, och följdaktligen finns möjligheten att slå på switchen enkelt genom att aktivera DA8_1:s fysiska utgång i konfigurations-GUIt.

EDIT: Det är alltså det som beskrivs i kapitel 37.10.4 som jag vill göra, och kan göra på devkitet, men frågan är om ens P002PFS-switchen som visas i blockdiagrammet finns i 48-pinnarn, och om den gör det hur sätter jag den?
renesas_48pin_till_EF.PNG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.