Jag är dock medveten om att svaj kan orsakas av en ocentrerad LP som jag tycktes ha i fallet Beach Boys, i senaste videon har jag dock bytt till Eddie Murphy och jag kan inte se nån radiell wobbling alls, däremot kunde jag det med Beach Boys.
Det lustiga är att i ditt svar finns Eddie Murphy som jag anser inte har nåt synbart radiellt svaj hos pickupen, observera dock att jag upplever att det ljudmässigt svajar lika mycket som för Beach Boys dvs tidigare videos.
Så det svajar fortfarande så nåt mer konstigt är fel och detta är verkligen konstigt ty dels kan man inte se nåt radiellt wobblande av pickupen dels kan man inte se nåt svajande på stroboskopskivan som nu belyses med konstgjorda 60Hz, i praktiken driver nog RC-oscillatorn +/-1% men att den driften skulle vara i fas med svajet kan vi nog utesluta.
Jag tror jag måste ta till min 60kHz-kristall och dela ner den med tre dekadräknare för det är liksom det enda som kan ge klart svar på frågan.
En sak kan vi vara överens om och det är att hastigheten är lite för långsam men iom synkronmotor så kan jag bara påverka den mekaniskt, eftersom jag inte har en susning (går det att mäta upp/räkna ut av pinnarnas vandringshastihet?) hur mycket som måste korrigeras blir det svårt att göra en aningen större motortrissa för jag vet ju inte vad denna "aningen" är, idealet hade varit en ställbar motortrissa

För det är väl fortfarande som så att det svajar, eller?
Det är inte för låg hastighet bara, alltså?
MVH/Roger
PS
Kommer nu på att motortrissan skulle behöva göras aningen större MEN tallrikstrissan behöver bara göras aningen mindre, vilket ju är enklare om man säger