Jag beställde hem lite grejer till yngste sonens BT-mottagar/batteri/förstärkare. Han hade plockat en krets från en hörlur och tyckte jag skulle göra något med den (bygga in i en låda). Samtidgt fick jag ta hem en ny trafo till Midi-Obsolete eller vad den nu hette och noterar nu när jag satt in nya trafon på plats att jag faktiskt hade en sådan redan

.
IMG_0022.JPG
Jag har börjat en diskussion med Sonido (
www.sonido.hu) om de har en lagom liten, 5"-6.5", bredbandare som kan passa i en hög smal portad låda eller rentav i en TL. Deras bredbandare är väl avstämda för horn och det var 157 år sedan jag räknade på T/S-parametrar.
Resan till tRumplandet närmar sig och även om blöjmannen inte sitter i Vita Huset och förvandlat det till en circus (Circus Madness) och skjutit landet i sank känns det inte kul att åka men jag lockas av att få träffa familjen därborta och få ta hem lite sportdryck. Dessa finns i min vill-ha-lista från Binnys (
www.binnys.com). Kaffewhiskyn ser jag framemot men den kanske smakar skit redan i munnen. Basil Haydens bourbon har jag smakat tidigare och den var speciell, Penhook ska ha lite smak av torkade apelsinskal och det lockar absolut. Vi har bott några nätter i Traverse City så en bourbon därifrån kan ju vara spännande och Woodinville har en läcker flaska - det räcker för mig.
Bourbon.jpg
Tillbaka till Midi-ultimaten, jag har trafon på plats och ska bara ansluta 12V-trådarna men har städat bort mina små instrumentmejslar
Edit. Apelsinskalswhiskeyn heter PINhook, inte PENhook. Wrong of me.
Mer edit: det var en annan sorts bourbon från Basil Hayden jag druckit - denna var en ny variant.
PS. I häradet kring Traverse City finns ett otal körsbärsodlingar och Traverse City Distilling har tom en cherry-infused bourbon men någon jävla måtta får det vara.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.