Okay. Då är det något mellan pinnarna 5,7,9 och RESET-pinnen på AVR:en, eftersom den var 0V enligt din tidigare mätning. Du får undersöka själv var felet ligger.
Du har väl inte kopplat ihop RESET och SCK i programmeraren?
på min multimeter så man man ändra läge, så om man tar test stickorna mot varandra så piper det, så då tänkte jag om jag mäter ena på SCK och anndra på RESET så borde det ju pipa om dom är ihopkopplade, men det gjorde det inte, men det kommer upp ett värde på displayen " 2.096 " men det står inte vad det är för typ av värde...
testar ja stickorna mellan GND och VCC så händer det ingenting, Det står bara
" .0L " . som är typ default på displayen
"There are two short circuits on the DB25 LPT connector for identification purposes. The 2-12 short is the auto detect line for an STK200 dongle, while the 3-11 short is used as auto detect line for the STK300. Both shorts may be present simultaneously. "
men vad jag förstår så går det bra att ha både 2,12 och 3,13 ihopkopplade sammtidigt....right?
Det spelar ingen roll i det här skedet. Det konstiga är att du inte har samma spänning på 5,7,9 som på Reset-pinnen på AVR:en. För så var det väl? Mät med värdet 128 och mät på 5,7,9 och Reset på AVR:en igen. Det borde vara enkelt att hitta var avbrottet är någonstans.