Saab 900 underhåll och reparationer

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: Saab 900 underhåll och reparationer

Inlägg av Glenn »

fast då är det väl knappast tvåkomponent i den bemärkelsen ? Hmm, kanske inte ska smutsa ner din tråd med den diskussionen, men mycket märkligt.
Användarvisningsbild
DennisCA

Inlägg av DennisCA »

https://wisespray.com/wise-2k/

Man kan läsa mer här om det.
Användarvisningsbild
DennisCA

Inlägg av DennisCA »

Idag har jag monterat tillbaka axeln, mestadels.

Som ni kanske noterar är alla delar matta nu, detta för jag har målat delarna med stenskottsskydd.

Bild

En liten fluga i soppan är väl att jag tvingades återanvända dessa delar som håller fast bromsrören
Bild

Nya dämpare (KYB) monterade, nya fjädrar
Bild

Blev att plocka bort bromsskölden igen för att lättare få dit det bakre staget.
Bild

Lite här det sket sig. Märkte de bultar som ska hålla det bakre staget i ramen är för långa.
Bild

Så jag behöver hitta två M10 bultar som är lite kortare.

----

En annan sak jag började kolla noggrannare på igår. Dörren stänger inte lika "bra" som de andra av nån orsak. Efter jag granskat låset kommer jag fram till att den där "kroken" på dörren så ligger för långt fram så den vill inte häkta i "strikerplattan", som den ska ha flyttats fram en millimeter. Förstår inte hur det kan ha gått till? Jag kan bara tänka på olyckan förra sommaren då en SUV nästan körde in i mig och jag tvingades svänga undan och körde upp på en refug.

Bilen skadades då på så vis att jag bromsade så hårt att plastdelar till farthållaren gick sönder. Men jag såg ingen annan skada och tyckte bilen körde rakt efteråt. Men typ ända saken jag kan tänka på, fast jag har ingen förklaring på hur det kan ha gått till. Själva låset ser fastskruvat ut i dörren. Glappet mot den bakre dörren ser lite stort ut dock... Vet inte vad jag kan göra åt saken annat än att justera dörren bakåt.

Dörren blev lite bättre då jag lade några plastshims bakom den här "strikerplattan", men inte helt bra, måste ta i ganska hårt ändå.

Bild

Försökte fota genom glappet i dörren
Bild
Skriv svar