För liten transformator bäst? Varför?
Re: För liten transformator bäst? Varför?
Har en tongenerator, rör tror jag? Finns det chans att där finns en trafo som kan passa till glöd i min rörare? Vid minsta lilla chans så skall den letas upp.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Men men men!!! Spara tongenratorn om den fungerar. Köp en trafo från något av de ställen vi rekommenderat!
Sound.. jag måste sätt dig in i en viss problematik här, jag har helt enkelt rent för mycket gerjor och varjer steg att förminska det hela är av godo. Och då speciellt för omgivningen men även för mig. Nu tänket jag inte ta den som ser hel utan en som ser lite mer sådär ut.
Sen har jag låda som jag vet innehåller en rund trafo ny och fin som jag spetsar in mig på men så länge.
Jag blev av med två ton bil i förra veckan och det kan man se som en fördel.
Sen har jag större benägenhet att köpa gammal framför sådan jag behöver, men det kan man inte göra något åt, är man jägare så är man. Skall ännu en gång söka efter en bild för dig som jag har.
Sen har jag låda som jag vet innehåller en rund trafo ny och fin som jag spetsar in mig på men så länge.
Jag blev av med två ton bil i förra veckan och det kan man se som en fördel.
Sen har jag större benägenhet att köpa gammal framför sådan jag behöver, men det kan man inte göra något åt, är man jägare så är man. Skall ännu en gång söka efter en bild för dig som jag har.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
En smärre detalj som sparar dig mer jobb, skriv SB, det är helt OK för mig.
Men då så, kör på. Kan du inte sälja grejjer om du har gamlöa fina rörinstrument?
Jag fick idag ihop en lista med ett 20-tal påbörjade projekt ...
Men då så, kör på. Kan du inte sälja grejjer om du har gamlöa fina rörinstrument?
Jag fick idag ihop en lista med ett 20-tal påbörjade projekt ...
Sälja kan man kanske men då får man anstränga sig i fallet, Får se när det kan bli av? Har du en bra maskin att sy raksöm på, i annat fall kunde vi byta en Brother mot ett projekt som är blygsamt när det gäller "oljud".
Det är helt klart att man blir glad när någon varit och förbarmat sig och tar hand om.
Det är helt klart att man blir glad när någon varit och förbarmat sig och tar hand om.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Vad utropas helt spontant vid åsynen av dessa? Kanske Där har du ju en färdig likströmskälla till glöden. (Men förmodligen inte). Vad jag göra, skall jag spara denna och leta upp min "nya" trafo eller slakta denna om den ger ut rätt volt?
Det gäller att hålla pipan rätt i mun.
Läst så mycket snack om drosslar så jag blir sugen på att förära min blivande likriktare med en, det kanske inte kan skada, har en låd dito bakom utedasset.
Bild: Det ser ut som om dom lödat i kablar i rörhållare tycker jag, detta få kollas. Och i så fall kan man fråga sig vilka volt där kommer ut? Minns inte var alla dessa kablar tog vägen, jag har egenhändigt med stora släggan slaktat Orgel som det satt i.
Det gäller att hålla pipan rätt i mun.
Läst så mycket snack om drosslar så jag blir sugen på att förära min blivande likriktare med en, det kanske inte kan skada, har en låd dito bakom utedasset.
Bild: Det ser ut som om dom lödat i kablar i rörhållare tycker jag, detta få kollas. Och i så fall kan man fråga sig vilka volt där kommer ut? Minns inte var alla dessa kablar tog vägen, jag har egenhändigt med stora släggan slaktat Orgel som det satt i.
Kan man kalla det för framsteg, nej det kan man inte, framsteg bakåt? Hur stor kommer förstäkaren att bli till slut? Men tiden får utvisa och som alltid det tar tid för den oinvige men jag filar på oavtrutet.