Alltså.. detta köp var inte smidigt.
Först fick ju köpet nån slags delay, så jag skapade en service request hos TI, det var nästan FÖR bra service,
dom både mailade och ringde.. flera gånger, men ganska snabbt så lyckades dom få iväg paketet och det var
en massa "very sorry sir" "hope everything is ok now sir", sen några timamr senare kommer det ett mail om
"du har haft kontakt med våran service desk och vi vill veta hur det funkade", och sett ett par timamr senare
en till likadan men med annat ticketnummer.
Nåväl, i fredags ringer DHL och förklarar på engelska att han inte hittar hem till mej (jag var hemma pappaledig),
vi diskuterar och kommer fram till att han ska återkomma måndag.. senare ringer jag till DHL och ger dom kordinaterna
till var jag bor (vägen jag bor på har fått namn för ett år sen och finns inte i de flesta GPS'er) och snubben på DHL lovar
att han ska få både kordinater och en utskriven karta.
Idag ringer han 8.30(!) och samma sak igen, han hittar inte.. har han inte fått en karta ? nej.. kordinater ? jo,
men det går inte att mata in på hans GPS.. jag försöker förklara, det går inte bra, vi försöker hitta nånstans där han kan lämna paketet och
jag hhämta det, men han FÅR inte (påstår han) lämna det på ica som är en DHL service point ? ..han fröeslår ett ställe många mil bort vilket
jag inte vill, han ringer tillbaka till sin kordinatör, får tillsut en adress i närheten som finns i hans GPS, och ringer mej där så jag får försöka guida honnom i telefon, det funkade tillslut och vid 10 så har jag äntligen paketet i handen
Har dock inte hunnit testa än.
..Sne var hans Garmin-GPS misstänkt lik min egen garmin-GPS, och den kan man mata in kordinater på

..dessutom noterar jag att på paketet finns det ett papper fasttejpat, vilket är.. just det, en utskriven karta med mitt hus inringat..