Re: Har Conrad verkligen kalibrerat min multimeter?
Postat: 13 december 2009, 18:12:18
Får väl krypa till korset att jag jobbat med kalibrering av instrument i några år. Jag känner mig väldigt tveksam till din multimeter, tycker du skall ha en ny utan diskussion och du skall ha kompensation för frakten i detta fallet!
Jag kan bara säga vad jag hade gjort, kontrollera att kalibreringscertifikatet har noterat ditt instruments serienummer om inte är det inget kalibreringscert. och jag hade vägrat betala för det. Spårbarhet, du nämnde Fluke 5500 ok den är ok skall stå serienummer för den eller någon form av identitet.
Sedan att den inte fungerar när du får den är ju i detta fallet lite lustigt. Eftersom instrumentet redan har kommunikation så behöver man inte göra mer än koppla in och köra flukes kalibreringsprogram och luta sig tillbaka och kanske koppla om när man skall köra ström funktioner (finns aut. switchbox så man slipper). Men kanske är det så att jumpern endast är till för att testa displayen, att alla segment fungerar. Det brukar vara en sån funktion på seriösa multisar. Så jag misstänker att de har glömt sätta tillbaka den, det är lite penibelt men jag har glömt sånt oxå.
Så kan conrad inte förklara varför den visar 88888 så skall du ha en ny utan kostnader för dig.
Jag kan bara säga vad jag hade gjort, kontrollera att kalibreringscertifikatet har noterat ditt instruments serienummer om inte är det inget kalibreringscert. och jag hade vägrat betala för det. Spårbarhet, du nämnde Fluke 5500 ok den är ok skall stå serienummer för den eller någon form av identitet.
Sedan att den inte fungerar när du får den är ju i detta fallet lite lustigt. Eftersom instrumentet redan har kommunikation så behöver man inte göra mer än koppla in och köra flukes kalibreringsprogram och luta sig tillbaka och kanske koppla om när man skall köra ström funktioner (finns aut. switchbox så man slipper). Men kanske är det så att jumpern endast är till för att testa displayen, att alla segment fungerar. Det brukar vara en sån funktion på seriösa multisar. Så jag misstänker att de har glömt sätta tillbaka den, det är lite penibelt men jag har glömt sånt oxå.
Så kan conrad inte förklara varför den visar 88888 så skall du ha en ny utan kostnader för dig.