Postat: 14 december 2008, 00:05:55
Kul bygge men kommer verkligen ekrarna att hålla?
/PeterH

/PeterH
Svenskt forum för elektroniksnack.
https://elektronikforumet.com/forum/
Det beror på batterierna. Vet ej hur dety är med industribatterier, men bilbatterier skall ju klara att leverera även när det är så kallt att du inte vill cykla. Persobnligen drar jag gränsen vid -20CÄr det inte så också att batterierna tappar en hel del effekt när dom är kalla?.
Någon som vet något procent tal vid 0grader?.
Batterimätare?En hållare för amperemätaren & några stänkskydd bör också tillverkas, eftersom remmen gärna ville slira så fort den blev våt, trots kladdig rem spray!.
Ja. Den batterivakt jag har i båten kopplar ur batteriet helt om späningen sjunker under detta.Det är 11,8v man inte bör understiga utan belastning va?.
Ja, så funkar det. Märk-kapaciteten anges oftast som C/X, där X är kanske 5,. Se punkt 15 här:Något som jag också blev förvånad över, var att kapaciteten anges vid 20timmars urladdning typ 0,85A.
Vid 13,5A belastning så är kapaciteten nere på 13,5Ah.
Fagge skrev:Cykeln försökskaninen är ju som sagt en gammal fylle cykel med skeva fäljar & allt...