Första roboten från början till slut. projekt ner lagt..

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
matseng
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Såhär ser det ut hos mig.

Buggig bild

Och, ja, jag har laddat om bilden. Den är ju krympt.
Micke_71

Inlägg av Micke_71 »

Jag måste tyvärr meddela att jag inte heller kan se bilderna utan ser bara den övre snutten. Jag har dock inga färgglada ränder. Du har inte möjlighet att tanka upp bilderna på en annan server. Använd dock inte Windows egna FTP program under dos miljö i win 95 eller 98. Detta stympade också bilder lika illa.

Mikael
[ALV]

Inlägg av [ALV] »

Men vad händer om ni går in på urlen som ja la ut.. funkar de inte att tanka bilderna då?
Robert Nielsen

Inlägg av Robert Nielsen »

URL:en blir lika dan
matseng
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Nje, bilderna ser exakt lika ut.

Det är säkert den här jpg-masken/viruset som spökar :-)

Gör helt nya nya bilder istället.
[ALV]

Inlägg av [ALV] »

ja gör en gif bild nu då.. kolla om den funkar. liger under urlen

http://greeen.mine.nu
matseng
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Nej. Man ser ner till texten "PIC16" på kretsen- sen vart det brus en liten bid och sedan inget mer.

Nästa gång jag gick in fick jag ett meddelande från Firefox som sa att "The image "http://greeen.mine.nu/programerarecopy.gif" cannot be displayed because it contains errors."

Ta nya bilder med kameran. Krymp dom och lägg upp dom. Bilderna du har är förstörda.
Användarvisningsbild
RDX*
EF Sponsor

Inlägg av RDX* »

Det är samma sak igen, det är bara övre bilden som syns.
[ALV]

Inlägg av [ALV] »

okej ja tar helt nya bilder nu då kan de va miin apache som e fel comfad att den gör tim out efter nån secund som man tankar bilder å den itne blir klar eller va tror ni?..... föresten du som kör firefox har du fått igång nån flash pugin? ja får de inte att fungera alls.
matseng
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Om du inte har varit runt och pillat på varenda inställning som finns så är det nog inget fel på apachens inställningar. Virus eller fel vid överföringen från kameran skulle jag gissa på.

Jag kör Firefox 1.0PR och när jag var in på en site med flash första gången så installerades flash-pluginnen mer eller mindre automatiskt. Ett meddelande poppade upp och jag bad om att få det installerat. 30 sekunder senare så fungerade det.
[ALV]

Inlägg av [ALV] »

okej va kör du på för plattform? ja har frebsd de funkar itne för nån jag känner som kör firefox..
Användarvisningsbild
Hedis
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

Flash fungerar fint i min Firefox oxå. Kör det under Windows. (Windows 2003 server närmare bestämt)
Användarvisningsbild
cykze
EF Sponsor

Inlägg av cykze »

[ALV] skrev:okej va kör du på för plattform? ja har frebsd de funkar itne för nån jag känner som kör firefox..
Fungerar bra under Linux. Det kommer upp en ruta första gången man går in på en flashsida sedan klickar man på installera eller om det var ladda hem. Iaf är det inga problem att installera det. Sen kan jag rekommendera någon Flash-blockerare för att slippa Flash-eländet.

Hur hade du tänkt kompilera källkoden för dina PIC-program? Finns det någon bra PIC-kompilator för UNIX (el liknande)? (För AVR finns ju den underbara AVR-GCC :P)
[ALV]

Inlägg av [ALV] »

ja harintehaft möjlighetattta nya bilder en, men ja la upp nåra andra bilder för att testamed.

Bild
Bild
syns dem klokt nu?
Virr3

Inlägg av Virr3 »

mosko bilder :lol:

ne men det ser bra ut :D nu vill vi se dom "riktiga" bilderna :D
Skriv svar