Ja jag tänkte också på det. Man måste ju ha en referens!
Gummidistanserna är köpta på biltema. De har en hel drös i olika längder, grovlekar och hårdhetsgrader. De är avsedda för diverse olika prylar som ska fästas i motorrummet på olika bilmärken, så det är rätt svårt att få någon uppfattning om vilken modell man ska ha utan att stå där och känna på dem.
Det är inte genomgående bult. Hur skulle det funka som vibrationsdämpning?

Det är en på var sida. Gummit är på något sätt vulkat fast i bultstålet... Troligtvis är det flänsar i metallen också inuti så inte gummit kan dras loss hur som helst.
Har nu skaffat mig en prima brandsläckare i 12kg-storleken. Det är väl en sisådär 14 liter tror jag...
Gängan i toppen är M30x1,5. Min lokala dealer hade inga övergångar från det till 1/4", så jag fick modifiera den befintliga ventilen.
Manometern fick sitta kvar. Den funkar bra som plugg.

6mm-hålet i toppen där pinnen pressas in och släpper på ventilen vid användning, gängades upp till M8, och sen i med en M8-bult med loctite.
Påfyllningshålet var lite bökigare.
[edit]Nej det kan inte vara något påfyllningshål. Man lär ju skruva bort slangen och fylla genom det hålet så det går att stänga med handtaget när det är klart...[/edit] Det är nån slags säkerhetsplugg, med hål i, och i botten klämmer påfyllaren fast en bricka med tunn plåt i hålet, som antagligen spricker vid övertryck. Hålet i pluggen var 6mm, så jag gängade upp även det till M8, och drog i en M8-bult med loctite, och sågade sen av bultskallen. Sen gängade jag in pluggen med loctite. Perfekt!
Sen var det utloppet. M14x1,5, samma som i gasolflaskan, så jag visste ju att det fanns en övergång. Mer loctite. Har gått åt ganska mycket...
Sen var saken klar.
pluggad.jpg
brandsläckare.jpg
Satte igång pumpen och vänatde ett bra tag. Sen stängde jag av och drog av slangen. PYSHSHSHSHHH! USCH vad det lät högt! Och det blev kallt som f** runt kopplingarna. Men det verkar vara tätt iaf.

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.