Nästa gång nån som läser detta gör bromsrenovering:
Prova hemskt gärna att bara byta bromsvätskan först! Jag är riktigt nyfiken på resultatet.
Poängen är att dels på nån bil där jag fick laga läckande bromsvätska, och dels på nån bil där jag faktiskt avsiktligt bytt merparten av vätskan i rören/slangarna, så har all klassisk gammal-bil-svampiga-bromsar-känsla försvunnit.
Jag har svårt att se hur nya skivor/trummor, nya belägg och/eller nya ok faktiskt kan förbättra bromsverkan ifall de gamla skivorna/trummorna är fria från rost, och att ingen rost samlats på backarna/beläggen. Oken översätter ju bara det enormt höga hydrauliska trycket till rörelse, eventuellt krävande/rost påverkar i princip bara att släppa bromsen vad jag kan se.
Såklart om det är fullt av rost, eller om det varit rost som flyttats över till beläggen, så lär bromsarna ta klart sämre.