Vattnet cirkulerar fint, pumpen låter lite högt dock, kanske finns risk att den inte håller så länge.. satte jordfelsbrytare åxå samt att jag kletade smältlim på kabeln intill pumpen för det såg ut att kunna komma in vatten där.. dags att sätta vattenleningarna så dom inte är i vägen, dom är bångstyriga att jobba med dock...
Nu är jag redo tror jag, vattencirkulation verkar ok, locket på pepparkaksburken för att undvika träspån i vattnet, jordfelsbrytare för säkerhetsskull, så vad gör jag nu.. känner mig lite nervös inför första provfräsningen faktiskt..
STOP.. nu kom jag på, jag har inte gjort nått alls med spindeln.. inga inställningar eller så, vet ej om den funkar ens.. borde börja med att modda config filen i Wizard så allt med spindeln är som det ska vara.. nån som har några tips ?
Eftersom materialet är så pass tunnt så flyttade jag ner stålet en aning och satte så det inte kan gå längre ner än så här, den kan dock fräsa lite djupare än 5mm
Verkar inte vara nån som kan dom här grejerna så.. blir nog ingen provkörning ikväll, behöver leta reda på nån som vet hur jag konfigurerar spindeln helt enkelt.. jag har ju inte den blekaste..
Jag gissar att om du öht kan styra med pwm med din HW så måste du mäta upp/läsa av varvtalet på VFD:n för de två olika pwm-punkterna 20 och 80% eller vad det var. Det kommer nog att fungera som en tvåpunktskalibrering för styrning av varvtalet.