Skulle köra ut ett antal MK2-hål idag, som ett test och för att bygga förvaring. Men hålen var långt ifrån runda, vändglapp i Y. Den största anledningen hittades snabbt och var lätt att åtgärda, axelkopplingen hade börjat röra sig på motorns axel. I med loctite i låsskruvhålet och ta i för kung och fosterland (med en 1,5mm insex

Sen kördes ett test till, och föga förvånande var det nu betydligt bättre, men jag tyckte nog att det fanns kvar lite. Började leta fler glappkällor, och hittade två möjliga kandidater; Gummit i axelkopplingen verkar ge efter lite väl lätt(men jag har inget att jämföra med heller). Hela X-linjären kan med lite handkraft vridas runt X-axeln, ytterst osäkert om detta var problemet nu men bör ju åtgärdas.
Skall testa lite mer någon dag framöver, men just nu tror jag på att gummit ger efter vid vändningarna, jag borde kunna köra mycket långsammare eller ställa ner accelerationen och se om hålen blir rundare. Jag kan även prova att sticka in en bit plåt mellan gummi och koppling för att göra det tightare.
Jag ska även prova med lite olika tekniker för att CAM:a hålen, det kan ju faktiskt vara det som spökar också.