Sida 3 av 3
Re: Fusion 360 cam
Postat: 7 juli 2016, 01:08:07
av Iccccie
På tal om det blåa området.
Ett tips om man t.ex. kör från ett stort utgångsmaterial kan det gärna bli tokigt och krasch risk uppstår.
Stort utgångsmaterial:
Skärmavbild 2016-07-07 kl. 01.00.29.png
Krasch vid simulering:
Skärmavbild 2016-07-07 kl. 01.01.18.png
Kryssa i "Stock Contour" Då utökas det "blåa beräkningsområdet" ända ut till kanten på utgångsmaterialet.
Skärmavbild 2016-07-07 kl. 01.01.51.png
Bättre simulering
Skärmavbild 2016-07-07 kl. 01.02.23.png
Re: Fusion 360 cam
Postat: 7 juli 2016, 16:19:06
av MatsN
Så här blir det när jag väljer golvet. Och nån pil för att ändra poppar inte upp heller.
Re: Fusion 360 cam
Postat: 7 juli 2016, 18:08:02
av Iccccie
du kan inte dela med dig av ditt projekt så man kan se vad som är fel?
Re: Fusion 360 cam
Postat: 10 juli 2016, 13:31:30
av MatsN
Försökte dela med Swapper men vet inte om det funkade?
Re: Fusion 360 cam
Postat: 10 juli 2016, 15:01:24
av swapper
Försök dela komponenten enligt videon jag skicka till dig.
Posta URLen här så kan alla se delen.
Det du delat ser jag inte iaf.
Re: Fusion 360 cam
Postat: 10 juli 2016, 21:53:09
av MatsN
Re: Fusion 360 cam
Postat: 11 juli 2016, 10:49:24
av NeoTech
För o klippa "kurvan" ut hela vägen, välj en 2D adaptiv strategi ist för o välja golvet välj den inre kurvan o den kommer skära upp till den profilen. (bild 1)
Samma gäller för o fräsa "igenom" ngt med 2D adaptiv strategi, välj profilerna den ska jobba upp till så kommer den gå rakt igenom ändarna. I praktiken kan man säga
att vald geometri väljer "gränsen" för hur långt verktyget får färdas.
Med detta i åtanke så blire enklare o komma runt enklare profilerings problem utan o krångla med Stock countours eller extra sketches o maskina efter.
Re: Fusion 360 cam
Postat: 14 juli 2016, 01:04:14
av Iccccie
Tror jag hittat var felet ligger. Verkar ligga i själva modellen eller din CADning.
Din modell består av 19st (!!) bodies som är unstitched. Tror det är därför CAMn strular för dig.
Har du importerat modellen eller ritat i fusion?
Re: Fusion 360 cam
Postat: 14 juli 2016, 07:51:38
av NeoTech
Bodies.. ehm, e inte surfaces då? kan man stitcha, bodies ens?! STL importerat?
Re: Fusion 360 cam
Postat: 15 juli 2016, 10:42:50
av Iccccie
Jag misstänker att den är importerad ja.
Självklart går det att fixa i fusion
Börja med att stitcha till body. In i "Patch"-workspacet -> Modify -> Stitch
howtostitch.png
Välj surfaces/bodies som skall stitchas, i detta fallet alla 19.
Stitch.png
Nu är det en body istället som går att modellera i Fusion (press/pull, extrude etc.)
stitched 1body.png
Tillbaka till CAM delen, under "Setup" välj nu Bodiet som ska motsvara den färdiga komponenten.
1body.png
Redigera Adaptive och välj golvet som innan.
golvet.png
Oönskat verktygsbanor då den försöker gå runt den nedre fickan.
Oönskad.png
Fixas genom att välja "Stock Contour"
Stock Contour.png
Nu ser det bättre ut
klar.png
Hoppas att detta hjälpte
Re: Fusion 360 cam
Postat: 15 juli 2016, 10:53:07
av MatsN
Den är lånad. Ska titta på det när jag är vid datorn. Tack för det!
.
Re: Fusion 360 cam
Postat: 16 juli 2016, 20:28:43
av MatsN
Mången tack det löste problemet

Re: Fusion 360 cam
Postat: 28 februari 2017, 21:00:18
av Jonaz
Någon mer som har problem att starta Fusion 360 ikväll?
Re: Fusion 360 cam
Postat: 28 februari 2017, 22:33:36
av Jonaz
Fusion 360 ligger ner just nu
https://health.autodesk.com/
Re: Fusion 360 cam
Postat: 28 februari 2017, 22:34:51
av swapper