(Ja, två faser i ett vägguttag.)
230V huvudspänning
(133V fasspänning)
I vissa nyare områden ska de, likt oss, ha 400V huvudspänning.

Anledningen till att visa praktiskt varför den är bra tror jag man finner i vart personen bor (Ort: Pattaya, Thailand).TomasL skrev:Sedan ifrågasätter jag behovet av att behöva övertyga någon, det är väl bara att säga att den skall finnas.
Helt rätt Purre, det är så att jag försöker banka in i skallen på folk att man måste ha jordfelsbrytare.Purre skrev:Anledningen till att visa praktiskt varför den är bra tror jag man finner i vart personen bor (Ort: Pattaya, Thailand).TomasL skrev:Sedan ifrågasätter jag behovet av att behöva övertyga någon, det är väl bara att säga att den skall finnas.
Dom anser säkert det är något onödigt pga okunskap. Vi i väst verkar å andra sidan tro att vi är odödliga då vi har den och det är inte mycket bättre det.
Jag säger bara Topsy... Eller Chang som ni skulle kallat den.Josasp skrev:Tjena,
Fick en idé som jag behöver lite feedback på.
Eftersom det är ganska svårt att få folk att förstå vikten av jordfelsbrytare eller hur dom fungerar så tänkte jag att det skulle vara en bra idé att bygga ihop en demoenhet.
Jag tänker mig en klen 220 / 230v källa som i sig är ofarlig, men kan användas till att visa hur jordfelsbrytaren löser ut när man petar på kontakten.
Helst om det går att bygga så den är batteridriven och kanske endast kräver jord.
Kanske missar något, men det känns som att en enkel liten DC-AC borde fungera.
Frågan är hur säkert det blir eller fungerar?