Det var ett ordentligt projekt du jobbat på, några bilder möjligen?
Klart man har sina kopplingar och dragningar, inget speciellt för mig dock. Har två skarvdosor med vardera 5 brunnar fastlimmade på skrivbordet för "easy access". Som mest är det två skärmar, en dator, en vanlig bordsfläkt, samt två 30W LED lampor som tillsammans landar på runt 650W vid max belastning. Kopplar in någon laddare ibland, och min brother märkmaskin. Det är vad som går till ena uttaget i väggen..
Andra uttaget drar router, switch, oscilloskåp, en pelarfläkt, lödstation, 50W ljudsystem samt någon väggvårta då och då för laddning av telefon/platta eller för min AVR platta STK500. Det alltsammans drar väl max en 400W.
Så "galet" lite har jag inkopplat

Vet inte varför, men bara skoj att skriva av mig också

Inget försvar nu, men jag är grymt försiktig med bland annat laddare och andra väggvårtor, jag ser alltid till att de har fritt med luft runt om sig och inte ligger emot något. Man har ju läst så mycket om laddare som börjar brinna och grejer, många gånger är det ju telefonerna själv också som börjar brinna förstås. Sen har jag några kina-vårtor som faktiskt blir riktigt varma, men så länge jag känner att jag har koll på dem och att de inte ligger emot något så tycker åtminstone jag att de kan få köra på. Går de sönder så kostar det ju inte mer än 20kr för en ny så.
Ojoj.. massa offtopic

Men.. huruvida man får öppna skarvdosor som är försedda med säkerhetsskruvar, har jag ingen aning om. Däremot så är jag utbildad elektriker och jobbar med det, så jag känner att jag har koll på det jag gör om jag öppnar en dosa. Med det sagt, jag kan göra fel också, alla kan det, men jag försöker ju givetvis göra det så bra som möjligt efter utbildning och erfarenhet. Därför jag också inte vill att tanten ska använda dosan om jag inte kan få ut den pappersbit som förmodligen ligger på botten av dosan nu, men det spelar ingen roll, jag vill vara säker annars får den inte användas.
Så att öppna upp och "serva" dosan för att sen försluta den igen med bra och "korrekta" skruvar, när det gäller mig, ser jag som att det inte ska vara något fel med.